יומן מסע: "14 שעות עם הרב פינטו" • גואל ועקנין

    גואל ועקנין No Comments on יומן מסע: "14 שעות עם הרב פינטו" • גואל ועקנין
    21:29
    12.05.24
    אבי מימרן No Comments on אלוף במיל' הכהן: "ההימנעות ממשל צבאי בעזה היא תקלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאות מתפללים הצטרפו למסע הקודש של כ"ק האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א לציוה"ק של רבי אליעזר פאפו זצוק"ל בעל ה'פלא יועץ' בסיליסטרא שבבולגריה

    הכל החל מהר מאוד. יום שלישי, בשעה 6:00 בבוקר הגענו לשדה התעופה והחל מאותו רגע ולמשך ארבע עשרה השעות הבאות נהפכתי לצופה מהצד על חצרו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א שיצא למסע רוחני גדול על קברו של בלוויית מאות מחסידיו מהארץ ומהעולם.

    עם הגיענו לטרמינל הבנו שהמטוס הראשון כבר יצא לדרך והוא עושה את דרכו לשדה התעופה אלפי בורנה שבבולגריה ולאחר הליך מהיר מאוד של הרישום לטיסה (צ'ק אין) – מה שהוכיח כבר בדקות הראשונות על הארגון והסדר עליו היו מופקדים מקורבי הרב ומספר מצומצם של אנשי ארגון ולוגיסטיקה – מצאנו את עצמנו ישובים בתוך המטוס וממתינים לרגע ההמראה.

    במהלך הטיסה עברתי בין האנשים ושוחחתי עם כמה מאלו שרואים את עצמם לחסידי ומעריצי הרב שסיפרו בעיניים נוצצות על החוויה שמחכה לי שם ועל הישועה הפרטית שכל אחד מהם זכה לה לאחר התפילות בציון והברכה האישית אותה קיבלו מהרב במהלך שלוש עשרה השנים בהם מקיימת ישיבת "שובה ישראל" את מסע הקודש הזה.

    ביגוד לשנים עברו בהם הצטרפו למסע עשירי עולם שהגיעו למתחם הציון באמצעות רכבי שרד, דבר שגרם לפוקוס מיותר עליהם, הפעם הפוקוס היה אך ורק על החוויה הרוחנית המצפה למשתתפים ומיד עם הנחיתה עלו אותם הגבירים ביחד עם פשוטי העם על האוטובוסים שהמתינו ביציאה מהטרמינל לנסיעה של כשעתיים וחצי עד לעיירה סיליסטרא בה טמון הרב פאפו זיע"א ובהגיענו לשם הצטרפנו למאות המתפללים שכבר שהו שם ושפכו שיחם כאשר כל העת הם ממתינים לבואו של רבם האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א.

    לאחר כחצי שעה של המתנה הגיעה רכבו של הרב לכניסה לרחוב בו ממוקם הציון ומאותו רגע הכל כבר היה נראה אחרת.

    למארגני המסע הסתבר שהיו רבים מהארץ ומהעולם שהחליטו להגיע באופן עצמאי ובלי הודעה מוקדמת הגיעה שיירה של עשרות רכבים פרטיים עם דרייברים מקומיים ושאטלים של אורחים מאירופה, קנדה וארה"ב שעשתה את דרכה לכיוון הציה"ק.

    מתחם הציון התמלא באלפי אנשים שחיכו לכניסתו של הרב שיצא מרכבו והתקבל על ידי אנשיו בשירה ובשמחה גדולה ונראה היה שכל אותם מתפללים מעריצים אותו וקשורים אליו בעבותות אהבה כשגם הרב מצידו גם משיב להם באותו מטבע ואת הדרך לעמוד התפילה הוא עושה כשהוא מתייחס לכל אחד ואחד מהנוכחים ושואל בשלומו של כל אחד מחסידיו הרבים שבאו להיות איתו ביום של התעלות רוחנית בעיצומם של עשרת ימי התשובה והרחמים.

    עם הגיעו אל כסאו החל הרב באמירת הסליחות ברגש רב כאשר הוא עובר לפני התיבה ולאחר מכן החלה אמירת התיקון אותו אומרים מעל ציונו של בעל הפלא יועץ שהבטיח כי מי שיפקוד את ציונו בין כסה לעשור, יטבול במקווה, יתן פרוטה לצדקה ויתפלל בדביקות הוא יפעל בשבילו בעולמות העליונים.

    גולת הכותרת של היום זהו משא דבריו של האדמו"ר בו הוא חיזק את הנוכחים לעשות תשובה בימים אלו, ימי הרחמים והסליחות. הרב ביקש מכל אחד מהנוכחים שיקבל על עצמו להתחזק במשהו נוסף כדי להוסיף זכויות לקראת יו"כ הבעל"ט.

    במהלך דבריו התייחס הרב לכל מה שקורה סביב "שובה ישראל" בשש השנים האחרונות ובפרט בשנה האחרונה בה הוחלט להעמיד את הרב לדין על כך שסייע לאנשים בכל מיני עניינים אישיים שבאו לפתחו. הרב אף אמר כי מקורבים מהעבר החליטו להפנות עורף ולהוציא את דיבתם של המוסדות רעה אבל הוא גילה כי את מה שצריך לעשות הוא עושה וכי אין לו כל קפידא על אף אדם מישראל וכי הוא מתפלל עליהם שיזכו לחזור במהרה בתשובה שלימה. הרב אף הודה לכל אלו שדנו אותו לכף זכות ואמר שהוא מוחל לכל מי שדן אותו לכף חובה וכי אין בליבו על אף אדם.

    עם סיומה של התפילה הוזמן כל הקהל לסעודה גדולה לכבודו של הצדיק זיע"א שבמהלכה עברו כל אלפי הנוכחים לפני הרב כאשר הוא מברכם לשנה טובה ומבורכת ובגמר חתימה טובה.

    IMG-20141001-WA0109

    עם סיום הסעודה התיישבתי עם הרב לשיחה בארבע עיניים. למרות עייפותו של הרב ולמרות האנרגיות הרבות שהוציא במהלך היום ובימים שקדמו למסע הנוכחי. שוחחנו על הדברים שעומדים על הפרק וכששאלתי אותו על מעמד הרבנים בארץ ועל מה שחושב החילוני המצוי כשהוא שומע את כל הפרשיות סביב הרבנים, ענה לי הרב כי אם היתה פרשייה רק על רב אחד בודד זו באמת היתה בעיה אבל כשרואים שכיום יש מגמה לרדוף ולהשחיר את כל הרבנים אז קל יותר להסביר את הדברים. הרב אף הוסיף ואמר שהיום לא רק "שובה ישראל" נרדפת אלא כל התורה נרדפת ולכן המשכיל בעת ההיא יידום.

    הרב אף אמר כי אין כאן שאלה של שיקום מעמד הרבנים אלא זה הניסיון של הדור הזה, ניסיון באמונת חכמים וזה בדיוק הזמן בו צריך להתחזק במושג ויאמינו בה' ובמשה עבדו.

    באותה שיחה הרב אמר לי ששום שינוי לא חל בהתנהלות האישית שלו כלפי האנשים שבאים אליו בגלל הידיעה הברורה והאמונה שלא נעשתה שום טעות וצריך להאמין שמדובר בניסיון שצריך לעבור אותו ולהאמין שמי שנתן את הניסיון גם נתן את הכח להתמודד איתו.

    בהתייחסותו למשטרת ישראל ולמצב אליו נקלעה המשטרה לאחרונה אומר הרב כי בגוף הזה עובדים שלושים אלף צדיקים שמוסרים נפש לילות כימים לטובת עם ישראל ולכן צריך להתפלל שגם שם יבואו ימים טובים יותר.

    במהלך השיחה הרב אמר וחזר ואמר כי הוא לא מאמין שמישהו בממסד סימן אותו או את מוסדותיו ונראה שההפרעה היחידה היתה כלפי 'הסיטרא אחרא' שנלחמת היום בכל דרך נגד הפצת התורה והחסד שיוצאים ממוסדות שובה ישראל בכל העולם.

    לסיום אמר הרב כי כעת עבודתו של האדם היא להיות בהכנעת הלב הגדולה ביותר ולטפס ברוחניות ככל שניתן. הרב המשיל את הדברים לבניין בן מאה קומות שהדרכים להגיע לקומה האחרונה זה במדרגות או באמצעות המעלית וכעת שאנחנו כפסע מיום כיפור כבר אין זמן לעלות במדרגות ולכן צריך את הדרך המהירה יותר שזו המעלית והנמשל הוא שאת זה עושים באמצעות זריקת השכל והגברת האמונה בה' יתברך מתוך מסירות נפש.

    בסיומו של המסע, בזמן הטיסה חזור היה נראה על פניהם של ההמונים כי הם בתחושת התרוממות הרוח והתעלות גדולה וכי הם מוכנים כראוי לקראת יום הכיפור הבעל"ט.



    0 תגובות